Vård och utbildningssföretaget Positivum går in som delägare i Caladrius AB

Vård - och utbildningsföretaget Positivum går idag efter en tids förhandlingar in som delägare i Caladrius.

Positivum har i dagsläget en rad olika verksamheter där det sociala engagemanget går som en stark röd tråd genom helheten.

"-Det här innebär en helt ny epok för oss på Caladrius" säger Caladrius VD Björn Rhodin.
"-Vi har jobbat hårt i kulisserna under hela 2018 inför nästa växel i företaget och Positivum är det sista kugghjulet vi letat efter. En större maskin kräver större och kraftigare kugghjul så att säga." fortsätter han.

Arian Faily, VD Positivum vård och behandling, kommenterar affären: "-Vi på Positivum är väldigt glada över vårt nya partnerskap med Caladrius. I vår vision där Positivum skall vara med och bygga ett bättre samhälle för de många människorna, så ser vi vårt partnerskap med Caladrius som ytterligare ett område där vi kan bidra med samhällsnytta för de många människorna. "

Affären med Positivum skapar förutsättning för såväl stärkt digital närvaro inom smärtlindring -och rehabiliteringssegmentet som nationell etablering av Caladriuskliniker.

Caladrius & Positivum nu bolagspartners